Spoločnosť ĎPP Žilina, s.r.o. Bratislava realizuje od 10/2020 v Poľsku Geotechnický monitoring a geologický dozor tunelov TD1 a TD2 na stavbe Rýchlostná cesta S1 (pôvodne S69) Bielsko-Biała – Żywiec – Zwardoň na úseku Przybędza – Milówka (obchvat Węgerska Górka)“ pre dodávateľa tunelovej stavby Uranpres spol. s r.o., Prešov. Generálnym dodávateľom stavby je konzorcium MIRBUD S.A. so sídlom v Skierniewice, KOBYLARNIA S.A. so sídlom v Kobylarnia, a súkromná akciová spoločnosť „ZRZESZENIE BUDOWLANE INTERBUDMONTAŻ“ so sídlom Kyjev. Investorom stavby je Štátna pokladnica – Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad so sídlom vo Varšave.
Geologická stavba územia je tvorená flyšovými súvrstviami prevažne paleogénneho veku, (od najstaršieho paleocénu cez eocén, až po oligocén), ako aj veku vrchnej kriedy. Flyšové súvrstvia sú miestami prekryté kvartérnymi svahovými sedimentami.
Paleogénne sedimenty v oblasti tunela TD 2 patria predmagurskej tektonickej jednotke a sú zastúpené prevažne eocénnymi pestrými ílovcami červenej až hnedej/sivej farby, rôzneho stupňa zvetrania, s prechodom v severnej portálovej časti až do reziduálnych zemín. Tieto vrstvy prechádzajú v trase tunela (S-J) do oligocenných krosnienských pieskovcovo-ílovcových vrstiev. Pieskovce sú sivej farby, jemno až strednozrnné, vápnite. Zastúpenie vrstiev je rôznorodé.
Geologická stavba masívu v oblasti tunela TD 1 je tvorená paleogennými sedimentami, ktoré patria sliezskej tektonickej jednotke. Sú zastúpené predovšetkým paleocénnymi istebnianskými ílovcami a jemnozrnnými až strednoznnými pieskovcami až hrubozrnnými zlepencami žltohnedej až sivej farby, rôzneho stupňa zvetrania. V južnej časti trasy tunela prevládajú hrubolavicové pieskovcové vrstvy eocénneho veku.